tirsdag den 11. januar 2011

Puha hvor har jeg meget på hjertet, min hjerne er bogstavelig talt ved at eksplodere.
Jeg har allerede nu på fornemmeren at dette indlæg bliver langt og trængt, så det mest for min egen skyld jeg skriver dette, da det er noget jeg vil huske på hele livet igennem..




"Staten har doneret x antal penge til at forny Holbæk motorvejen, blablabla osv."
- På det sidste er jeg begyndt at tænke meget over tingene, det har jeg egentligt altid gjort, analyseret for meget i dybden, hvilke ikke altid har kommet mig til gavn. Men på det sidste har det været omkring emnet "penge", måske fordi jeg er kommet rigtigt ud i livet og skal til at tænke over pengene, selvom jeg egentlig har boet ude siden jeg var 17 og har levet en overgang på SU.
Min kæreste og jeg kører på Holbæk motorvejen og jeg ser et skidt "Staten har doneret x antal penge til at forny Holbæk motorvejen, blablabla osv." -HVORFOR, er den udmidlbare første tanke der strejfer mig, derefter spørg jeg min kæreste om han ved hvorfor. Klog som han er svarer han noget i stil med "fordi folk bruger lang tid på at holde i kø netop her hver dag" - okay, ja selvfølgelig tænker jeg . . . det giver vel god nok mening? så går der lidt tid og mine tanker kører rundt... SÅ slår det mig, at nej fandme nej, det giver sgu ikke megen mening... NÅR MAN TÆNKER PÅ HVOR MANGE MENNESKER DER FUCKING DØR AF SULT HVAD EVIG ENESTE DAG???!!!! det er penge som regeringen har til rådighed til netop den slags ting, i know, og vi kan ikke bare bruge dem på alt muligt andet blablabla... Men hvor får jeg det dårligt ved tanken om at man vil gøre vente tiden for en bilist nogle minutter kortete - i stedet for at rede menneske liv. Men ja her sidder jeg og brokker mig på livet løs, og gør ikke en skid for noget som helst selv, men hvad fanden er der snart at gøre? verden er hjernevasket, så slap dog af for helvede. red mennesker, og så gå efter den menneskelige pyramide, i ved, først mad, så søvn, så tryghed/kærlighed og så arbejde osv osv... Oh my... Jeg skal være taknemmelig for det liv jeg har fået, for at jeg er blevet født i et land som DK, og jeg er skam taknemmelig, af hele mit hjerte, og jeg giver fandme også udtryk for min taknemmelighed i modsætning til mange andre, hver glad for det i har og for at i overhovedet har noget, for det er der mange andre der ikke har.. drop brokkeriet om at bilen ikke kan starte, i har offentlig transport - som ja, er noget lort, i know, men i mange andre lande skal man fucking gå flere KILOMETER for bare at få rent vand.


Pt er der comedy på tv 2 zulu som støtter kræftens bekæmpelse, og de gør netop grin med den slags ting som jeg også er frusteret over - meget godt man også kan grine lidt af det hele.
Omkring det at støtte noget som f.eks. kræftens bekæmpelse, er selvfølgelig en rigtig god ting at gøre. Men, ja selvfølgelige har jeg endnu et men x) hehe, men mange mennesker støtter ikke noget sådan reglmæssigt, men bare en 10'er her og der til dem der banker på... Det vil jeg også lige kritisere nu jeg er i gang.. Alle disse organisationer for langt mere ud af pengene (tror jeg) hvis man udvælger EN af dem og giver dem en ordentlig sum penge, så kan man priotere dem man synes har mest brug for pengene.


OBS: Skrevet for ca en uge siden..


//Sine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar